6 דברים שחשוב לדעת לפני שבונים אתר

אין דבר מרגש יותר מלראות אתר מוכן ולהציג אותו ללקוחות. הרגע הזה שבו הכל מתחבר – התוכן, הנראות, הכלים החכמים שעוזרים לקדם את האתר, החנות שכבר פועלת – הוא באמת מיוחד. זה גם הרגע שבו אנחנו חוזרים אחורה ורואים שכל ההכנות השתלמו. וכן, יש הכנות והן חשובות להצלחת הפרויקט. הצ'ק ליסט שהכנו כאן יעזור לכם להבין מה נדרש רגע לפני שמתחילים לבנות את האתר.

מה צריך להכין לפני שבונים אתר חדש לעסק?

1. היכרות עם קהל היעד, המוצרים והתוכן של העסק

עוד לפני שמתחילים לאפיין ולבנות את האתר, חשוב להגיע לתהליך עם מחקר. מיהו קהל היעד שאליו יפנה האתר, מהם המוצרים והשירותים שיוצגו בו ומהו הסיפור שאתם רוצים לספר על העסק שלכם. המחקר הזה יעזור לכם להגיע לבונה האתרים כשאתם יודעים מה אתם מבקשים ורוצים. זהו הבסיס ליצירת אתר שיווקי שיענה בסופו של דבר על המטרות והציפיות שלכם.

2. תוכן, תוכן, תוכן

במקביל לתחילת העבודה על האתר, צריך לאסוף ולאגד את כל התכנים שיועלו אליו. מעמודי השירותים והמוצרים ועד לעמוד המספר את סיפור העסק – האודות, חשוב שכל המידע שתתנו יהיה קריא, איכותי ומעניין.

לא סתם אומרים מומחי השיווק בכל העולם שהתוכן הוא המלך. קחו את הזמן להשקיע בתוכן. תכתבו ביצירתיות, תחשבו על השפה שבה אתם משתמשים ועל איך שאתם מציגים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם את האינפורמציה. זו נקודת פתיחה טובה לכל אתר.

3. צילומים איכותיים ומקוריים

נכון, אפשר להשתמש בצילומי אילוסטרציה ולפעמים הם בהחלט מספקים פתרון מעולה. אבל רגע לפני שאתם בונים אתר, נסו לחשוב על הנראות הוויזואלית שלו ועל איך שאתם רוצים שתייצג את העסק שלכם.

צילומים איכותיים, כולל צילומי תדמית מקוריים שמותאמים לעסק ולמסרים שלו, ישדרגו את האתר ויתנו לו שפה אישית וייחודית. זה הזמן לחפש את הצלם המתאים ולבחור את הקונספט המתאים, שישתלב בתוך עיצוב האתר.

4. מיתוג הוא הפנים של העסק

יחד עם התוכן והצילומים, יבוא גם המיתוג. אם עוד אין לכם שפה גרפית ויזואלית לעסק, זה הזמן ליצור אותה. השפה הוויזואלית, שבמילים פשוטות מדברת על הצבעים, הסמלים והלוגו שתבחרו לייצוג העשייה שלכם, תקבע את הטון ואת הנראות של האתר. על סמך המיתוג ייבחרו הצבעים והאלמנטים העיצוביים של האתר, ולכן כדאי לעבוד על המיתוג לפני שמתחילים.

5. מתכננים בניית חנות אינטרנטית? זה הזמן לדאוג לסליקה

אם האתר שלכם עומד לשלב חנות אינטרנטית בה יוכל הגולש לקנות מוצרים או שירותים, זה הזמן לבדוק איזו מערכת סליקה תאפשר את הרכישה האוטומטית דרך האתר. היום ישנן מערכות רבות שמתממשקות עם אתרים ומציעות מסלולי סליקה שונים. כדאי לעשות סקר שוק ולבדוק מראש את כל האפשרויות שעומדות בפניכם.

6. איפה תאחסנו את האתר ומה יהיה הדומיין שלו?

למרות שאלו שאלות שבונה אתרים מקצועי יוכל לעזור לכם לפצח בשלבים הראשונים של בניית האתר, כדאי להכיר את השוק ולהבין אלו חברות מציעות אחסון אתרים ומהן העלויות. כל חברה מציעה חבילות אחרות ואפשרויות משלה, ולכן חשוב לקבל כמה הצעות ולבדוק מראש את האמינות והתמיכה שמציעות החברות.

לצד בחירת חברה שאצלה יאוחסן האתר, זה הזמן לבחור דומיין. דומיין הוא למעשה הכתובת של האתר והשם שלו. במקרה של בניית אתר לעסק, לרוב הדומיין ייצג את שם העסק או שם בעל העסק. את הדומיין רוכשים דרך אתרים ייעודיים, שם מחפשים את הדומיין הרצוי וקונים אותו. התשלום הוא לרוב שנתי או דו שנתי ומתחדש אחרי התקופה הזו.

הדרך לאתר מושקע, אפקטיבי ומעוצב מתחילה בשלב ההכנות, שדורשות התבוננות על העסק, הגדרת מטרות וחיפוש אחרי ספקים ובעלי מקצוע טובים. השלב הבא, זה שיקבע את המשך הדרך, הוא לבחור בונה אתרים מקצועי שייקח את כל מה שהכנתם ויצוק הכול לתוך האתר.  בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.